Brev:
Gylp og mad
11. oktober 2011
Alder:
5 mdr.
Gylp og mad
Kære Helen
Jeg har et par spm til dig vedr min yngste datter på 5 måneder. Hun trives rigtig fint synes jeg, sover godt, er meget glad osv., men hun gylper stadig rigtig rigtig meget - Ikke kun når hun har spist, men også lang tid efter måltider. Ofte må jeg skifte hendes tøj 3 - 4 gange pga gylp efter og imellem mad.
Jeg husker ikke min ældste gylpede så meget og er det ikke noget der normalt ophører, når de er et par måneder? Jeg ammer fuldt, hun er dog begyndt at få et enkelt måltid risgrød om eftermiddagen, men det spiser hun ikke så meget af og det har ikke ændret på, hvor meget hun gylper.
Hun tager fint på, hun vejer faktisk 8,4, så hun er en stor pige :-) Jeg spurgte min læge på et tidspkt, om det var fordi hun fik for meget mælk, men fik svaret, at ammebørn som hovedregel ikke kan få for meget mælk (?) Hun vil ikke tage sut (stort problem), selvom jeg har prøvet alle sutter, hvilket betyder at hun ammer mere (trøstes mere) ved brystet end min ældste gjorde. Kan det ha betydning? - Altså at hun alligevel får for meget eller kan det være noget refluks?
Et sidste spm. Hvad er din anbefaling mht mad i 5 måneders alderen, vil du foreslå en madplan for hende.
Venlig hilsen
Trine